Amnesty Sápmi får fin utmärkelse

Idag är vi inom Amnesty Sápmi grymt stolta. På Amnesty Sveriges årsmöte fick vi en fantastisk utmärkelse - STORA AKTIVITETSPRISET.

Så här lyder motiveringen:

"Den här gruppen tilldelas i år det stora aktivitetspriset för att på ett föredömligt sätt flyttat fram Amnesty Internationals positioner vad det gäller arbetet för samers rättigheter i Sverige. Nära samarbete med rättighetsbärare, stora lokala kunskaper och förmågan att slå igenom både medialt och i publika sammanhang har gjort denna stora framgång möjlig.

En lyckad intern organisationsstruktur samt ett grymt arbete av alla i gruppen har dessutom gjort att gruppen har vuxit och fortsätter växa på ett hållbart sätt.

Vi är stolta över att den här gruppen har gjort sig känd långt utanför Amnestys gränser när det kommer till att föra upp samers rättigheter på den politiska agendan.

Amnesty Sápmi tilldelas i år det stora aktivitetspriset."

9 maj 2021

Gilla oss på Facebook

/amnesty-sapmi-vinnare-stora-aktivitetspriset.jpg

På årsmötet 2021 blev Amnesty Sápmi vinnare av Amnesty Sveriges Stora Aktivitetspris. Vi är grymt stolta.

Följ oss på Facebook. Vi publicerar nyheter och tips på evenemang med fokus på urfolksrätt och mänskliga rättigheter i Sápmi.

Hör av dig till Amnesty Sápmi!

Gruppsekreterare Erik Törnlund.
E-post: sapmi@amnesty.se

Stöd oss

Varje gåva har betydelse. Ditt stöd gör att vår gemensamma röst blir starkare och får bättre genomslag.

Skanna QR-koden på bilden, eller skriv in vårt swishnummer 123 561 20 49 och valfritt belopp.

/gava-till-amnesty.jpg